Romania – Explore the Carpathian Garden

Elena Udrea a lansat joi la Shanghai noul brand turistic al României, alături de chinezi costumaţi în Ştefan cel Mare şi în plin scandal legat de originalitatea brandului de ţară. „Explore the Carpatian Garden” este noul slogan prin care turiştii sunt invitaţi să exploreze „grădina carpatică”. Numai că frunza, elementul principal al noului logo, seamănă izbitor cu un element grafic folosit de o firmă britanică de transport.

Logoul noului brand este reprezentat de o frunză colorată în nuanţe de verde, de altfel culoarea predominantă a întregului concept. Elementul grafic este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport. Logo-ul poate fi achiziţionat de pe Internet cu doar 250 dolari de pe shutterstock.com, un site specializat în elemente grafice.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a ales să plătească aproape 900.000 euro  asocierii THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres pentru frunza integrată în noul brand turistic. Ministerul arată că asocierea THR-TNS este una dintre cele mai prestigioase firme de branding din lume, care a construit branduri de turism pentru Argentina, Spania, Croaţia. Dacă la capitolul creaţie, THR a ales să cumpere un logo de-a gata, la capitolul imaginaţie, publicitarii stau bine, prezentarea frunzei de 250 de dolari poziţionând-o ca un element unicat demn de bugetul alocat proiectului. Funza cumpărată de Udrea invită la explorarea unei aşa-numite „grădini carpatice”, în culori vii, în care predomină verdele crud, dar apar şi albastru, galben şi portocaliu. Partea verde a frunzei ar trebui să „reflecte geografia României, în special Carpaţii”. „Frunza, cu o semnificaţie specială în România. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma «foaie verde» are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc. Frunza verde vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român”, potrivit descrierii făcute într-un document al MDRT. Partea albastră a logo-ului reprezintă fie apa, fie cerul. Susţine excelent produsele turistice cheie de la natura sălbatică şi parcuri naturale la turismul de sănătate şi wellness. Posibilele descrieri simbolice ar putea merge în două direcţii: este un râu la poalele unei forme de relief sau este nervul/nervura frunzei, plină de prospeţime şi apa curată care ţine frunza în viaţă, proaspătă, în creştere”, se arată în descrierea brandului. Imaginaţia publicitarilor pare a nu avea limite, dacă ţinem cont de faptul că Dunărea este fluviu care nici măcar în caz de inundaţii majore nu are cum să ajungă la poalele Carpaţilor. În centrul logo-ului apare scris „ROMânia” într-un font rotund, caligrafic, despre care autorii spun că este prietenos, are personalitate şi originalitate. Fiecare literă este colorată în mai multe nuanţe de verde, în timp ce semnul diacritic al literei „â” este galben şi portocaliu. Surprinzător este şi faptul că primele trei litere sunt scrise cu majuscule, ducând cu gândul la minoritatea romă atât de hulită zilele acestea în Franţa. Sloganul „Explore the Carpathian Garden” este plasat în partea de jos a imaginii şi este scris într-un font mai comun, înclinat spre dreapta. „Dacă nu găsim un element care să diferenţieze brandul României de al altor ţări, trebuie să inventăm unul. De urgenţă”, spunea în martie Eulogio Bordas, consultantul companiei THR. Firma de consultanţă a cheltuit 400.000 euro pentru o cercetare care a cuprins interviuri cu 9.600 de turişti din Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia, Rusia, Austria, SUA, Ungaria şi România, precum şi studii de fezabilitate privind capacitatea de a atrage turişti.

SURSA: www.jurnalul.ro

Anunțuri

Etichete: , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: