Să ajutăm un profesor …

Eugenia Raducea, profesoară de limba română in Targu-Ocna, diagnosticată cu neurinom acustic drept, hidrocefalie, polimiozită, polineuropatie şi tiroidita autoimuna, are nevoie de 23 000 de euro pentru o operatie pe creier in Turcia.

“Doamna Raducea a fost profesoara mea de romana din clasa a 9-a pana in clasa a 12-a. Fiind la profil uman, intâlnirile cu dumneaei, erau foarte dese, ceea ce la inceput nu prea mi-a convenit nici mie, nici colegilor mei. Avea o raceală şi o austeritate in reactii, de ne intrebam mai in gluma mai in serios daca este de pe aceasta planetă. Asta se intampla la inceput, in primele luni de liceu. Mai tarziu am descoperit ca in spatele acestei aparente se afla o persoana caldă, pasionată, ordonată, şi ca aparenta raceală era doar un fel de a ne pregati pe noi, cei tineri si naivi, de a face fata vieţii. Doamna Raducea nu avea preferinte in randul elevilor, asa cum aveau alti profesori, ceea ce admirăm şi respectam, pentru ca fiecare din noi era notat corect, si la ora dumneai nu mergea să zâmbesti putin sa fii simpatic, si sa iei o nota mare. Nu, la ora de romana fiecare din noi era extrem de bine pregatit si competitiv, pentru ca Doamna Raducea ne-a facut sa IUBIM limba romana şi să asteptam cu drag sa avem orele.

Dupa trei ani, timp in care nivelul clasei noastre crescuse in mare parte datorita influentei doamnei Raducea, deja ma apropiasem cum niciodata nu facusem, de literatura. Fiind crescut de mic pe stadion, in cantonamente, pentru ca asta implica in mare parte o viata de sportiv, nu am avut ocazia, recunosc, nici interesul sa acord mai multa atentie cititului. Doamna Raducea a simtit potentialul meu si ii voi fi recunoscator pana cand voi masinaria aceasta umana va mai functiona, pentru faptul ca a avut aceasta viziune in privinta mea, si ca m-a investit cu o incredere, pe care niciun alt profesor nu a facut-o.

Mi-a acordat sansa sa recit la un spectacol dedicat marelui nostru poet Mihai Eminescu, ”Cugetarile sarmanului Dionis”‘. Imi amintesc cu drag orele din biblioteca liceului cand stateam si descifram extraordinarul poem al lui Eminescu, si mai ales fiorul incredibil pe care il descopeream atunci cand m-am urcat prima oara pe scena in fata unui public si am recitat. Poate daca nu era acel moment, viata mea acum ar fi fost alta, si de aceea va rog sa o sprijiniti, pentru ca un astfel de om, nu merita sa moara….chiar nu merita, si daca este pedepsita de Dumnezeu, din nu stiu ce motive, pentru ca nu imi explic de ce femeia aceasta a avut atatea necazuri, fiica ei de clasa a 10-a este nevinovată.” – Alexandru Bogdan

Dacă doriti sa sprijiniti cazul, o puteti face in conturile

RO 43 RNCB 0031013990570005 (EUR)

RO 70 RNCB 0031013990570004 (RON)

deschise la banca BCR Targu Ocna pe numele Răducea Eugenia Daniela.

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

